Inici Novetats Revista Hemeroteca digital Concursionisme Ressenyes Foto excursionisme Calendari Llibres Contacte
© Revista Excursionisme team 2024
Com col·laborar amb nosaltres Subscripció a la revista Per anunciar-se Advertència legal
Segueix-nos a:
Unió Excursionista de Catalunya
Excursionisme

D’Aiguablava al Cap de Begur

(Baix Empordà)

Horari: 1 h 30 min a 2 h per l’anada. Si es fa en anada i tornada cal doblar el temps Desnivell: + 310 m/ -160 m només d’anada Dificultat: no té pèrdua, ben senyalitzat. Cal anar ben calçat per l’ascensió al puig de Sa Guàrdia Època: tot l’any. A l’estiu cal portar força aigua, però ens podrem banyar al mar per compensar la calor. Setembre i octubre semblen idonis. Cartografia: Baix Empordà, conjunt de 2 mapes a Esc. 1:30.000. Editorial Piolet Bibliografia: a l’oficina de turisme de Begur ofereixen un fulletó informatiu anomenat Senderisme a Begur. És molt complet, descriu 5 itineraris i inclou un mapa d’ubicació per descobrir l’Espai d’Interès Natural de la serra de Begur. Accés: per anar a Begur cal prendre la sortida de l’AP-7 a Vidreres i seguir successivament les autovies C-35, C-65 i C-31. La C-31 passa pel nucli de Regencós on prenem la GI-653 fins Begur. Alternativament podem sortir a Palafrugell i prendre la GIP-6531. Per aquesta última 1,5 km abans de Begur prenem la GIV-6532 que baixa fins l’estacionament de la platja d’Aiguablava. Descripció: L’itinerari recorre un dels sectors més bonics del terme de Begur on la Costa Brava fa honor al seu nom, gràcies al sobtat enfonsament del massís de Begur dintre el mar. Que la mà de l’home n’hagi envaït fins gairebé l’últim racó no ens ha de fer perdre l’interès pels seus paratges encisadors. La cala d’Aiguablava tanca al sud la zona urbanitzada de Fornells. En sortim pel camí de ronda cap al nord i, passada la punta des Pi, fem cap a la pedregosa Cala dels Tries. A continuació passem per un sector on la costa és molt escarpada i el camí de ronda passa per sota propietats privades, el pas és cobert i amb grans finestrals. Travessem la platja de Malaret i fem cap al port dels Orats. Aquí passem sota l’històric hotel d’Aigua Blava que data del 1934. Passem sobre el caló des Cau i arribem tot seguit al petit port esportiu d’Aiguablava. Seguint sempre el camí de ronda passem sobre l’enfonsat caló de la platja de l’Anastàsia. Poc després arribem per una piscina natural tancada amb un mur entre les roques. Som a tocar del cap Rubí, que ens amaga la platja Fonda, però no hi arribem. El camí de ronda s’enfila fins al carrer de la Platja Fonda on per unes escales pugem al carrer dels Rec de ses Gralles. El seguim a mà dreta i fem cap a un cul de sac on trobem un pal indicador del GR-92 cap a Sa Tuna. Comença aquí una forta pujada de dos-cents metres per un corriol descompost. Guanyem altura a tocar de cases primer i dintre una pineda després fins arribar al puig de Sa Guàrdia, a 249 m. Seguim carenejant pel camí de bast fins arribar als carrers asfaltats d’una urbanització. A la sortida un camí asfaltat i deteriorat ens porta en baixada fins al Cap de Begur i el seu característic semàfor marítim en desús. Som a 107 m al mirador del Cap de Begur punt més oriental de la costa Brava fora del cap de Creus des d’on podem veure Aiguablava i la verticalitat dels penya-segats del sector. Tornem desfent tot el camí.
FITXA PUBLICADA EN EL NÚMERO 424 (Setembre - Octubre 2021) Pasqual Garriga i Martí Revista Excursionisme
Menu
Revista Excursionisme

D’Aiguablava al Cap de Begur

(Baix Empordà)

Horari: 1 h 30 min a 2 h per l’anada. Si es fa en anada i tornada cal doblar el temps. Desnivell: + 310 m/ -160 m només d’anada Dificultat: no té pèrdua, ben senyalitzat. Cal anar ben calçat per l’ascensió al puig de Sa Guàrdia. Època: tot l’any. A l’estiu cal portar força aigua, però ens podrem banyar al mar per compensar la calor. Setembre i octubre semblen idonis. Cartografia: Baix Empordà, conjunt de 2 mapes a Esc. 1:30.000. Editorial Piolet Bibliografia: a l’oficina de turisme de Begur ofereixen un fulletó informatiu anomenat Senderisme a Begur. És molt complet, descriu 5 itineraris i inclou un mapa d’ubicació per descobrir l’Espai d’Interès Natural de la serra de Begur. Accés: per anar a Begur cal prendre la sortida de l’AP-7 a Vidreres i seguir successivament les autovies C-35, C-65 i C- 31. La C-31 passa pel nucli de Regencós on prenem la GI- 653 fins Begur. Alternativament podem sortir a Palafrugell i prendre la GIP-6531. Per aquesta última 1,5 km abans de Begur prenem la GIV-6532 que baixa fins l’estacionament de la platja d’Aiguablava. Descripció: L’itinerari recorre un dels sectors més bonics del terme de Begur on la Costa Brava fa honor al seu nom, gràcies al sobtat enfonsament del massís de Begur dintre el mar. Que la mà de l’home n’hagi envaït fins gairebé l’últim racó no ens ha de fer perdre l’interès pels seus paratges encisadors. La cala d’Aiguablava tanca al sud la zona urbanitzada de Fornells. En sortim pel camí de ronda cap al nord i, passada la punta des Pi, fem cap a la pedregosa Cala dels Tries. A continuació passem per un sector on la costa és molt escarpada i el camí de ronda passa per sota propietats privades, el pas és cobert i amb grans finestrals. Travessem la platja de Malaret i fem cap al port dels Orats. Aquí passem sota l’històric hotel d’Aigua Blava que data del 1934. Passem sobre el caló des Cau i arribem tot seguit al petit port esportiu d’Aiguablava. Seguint sempre el camí de ronda passem sobre l’enfonsat caló de la platja de l’Anastàsia. Poc després arribem per una piscina natural tancada amb un mur entre les roques. Som a tocar del cap Rubí, que ens amaga la platja Fonda, però no hi arribem. El camí de ronda s’enfila fins al carrer de la Platja Fonda on per unes escales pugem al carrer dels Rec de ses Gralles. El seguim a mà dreta i fem cap a un cul de sac on trobem un pal indicador del GR-92 cap a Sa Tuna. Comença aquí una forta pujada de dos-cents metres per un corriol descompost. Guanyem altura a tocar de cases primer i dintre una pineda després fins arribar al puig de Sa Guàrdia, a 249 m. Seguim carenejant pel camí de bast fins arribar als carrers asfaltats d’una urbanització. A la sortida un camí asfaltat i deteriorat ens porta en baixada fins al Cap de Begur i el seu característic semàfor marítim en desús. Som a 107 m al mirador del Cap de Begur punt més oriental de la costa Brava fora del cap de Creus des d’on podem veure Aiguablava i la verticalitat dels penya-segats del sector. Tornem desfent tot el camí.