Inici Novetats Revista Hemeroteca digital Concursionisme Ressenyes Foto excursionisme Calendari Llibres Contacte
© Revista Excursionisme team 2024
Com col·laborar amb nosaltres Subscripció a la revista Per anunciar-se Advertència legal
Segueix-nos a:
Unió Excursionista de Catalunya
Excursionisme

Ermites i cingles del Corb. Puig Rodon 907 m

(Garrotxa)

Horari: de 3 h 30 min a 4 h Desnivell: aproximadament +/ 450 m Dificultat: cal anat atents al mapa i a les múltiples cruïlles. El camí de pujada als cingles del Corb és mig desdibuixat pels aiguats, caiguda de branques i fullaraca, demana atenció. Època: a la Garrotxa hi podem anar tot l’any però sempre és més maca a la primavera i a la tardor. Cartografia: Garrotxa Zona Volcànica Parc Natural. Escala 1:25.000. Editorial Alpina Accés: sortirem del Camp de futbol de Les Preses, població que travessem camí d’Olot per la carretera C-152. Dista poc més de dos quilòmetres de l’entrada la capital de la Garrotxa, tant si hi anem pel túnel de Bracons C-37, com des de Santa Coloma de Farners per la C-63. Descripció: a l’extrem sud-oest del camp de futbol, al carrer del Camp del Prat trobem un indicador de l’itinerari 9 (Volcà del Racó i Olot). Enfilen una pista cap a uns masos distants 50 m. Allí comença el corriol que s’enfila al collet de la Cantina en una sobtada immersió en els obacs boscos d’alzina propis de la zona. El sender revolta a mitja altura un vessant costerut. Als 25 min a l’entrada d’un gran prat, el Camp Fondo hi ha un trencall al sud cap a l’itinerari 12. El seguim i immediatament prenem un nou trencall a l’esquerra que, paral·lel a l’esmentat prat va a passar per darrere la masia del Racó. Indicador de les ermites amb marques grogues i de GR. El camí és ample discorre per l’obac vessant nord del puig Rodon coberts majoritàriament per fajos. Arribem a la bonica ermita de Sant Miquel del Corb (55 min). És romànica amb remodelacions posteriors amb un gran porxo a l’entrada. Camí enllà passem per una gran masia, l’Antiga, i arribem a l’ermita de de Sant Martí del Corb (1 h 15 min). Ermita de gran bellesa al capdamunt d’una escalinata i amb l’entrada porxada. Al seu costat esquerre hi raja una font. Sorprèn com n’és d’ombrívola la seva ubicació. S’hi respira pau. Estem a 600 m i ara toca enfilar la serra del Corb fins el pas del Baixant dels Camps a 843 m. Sortint de Sant Martí cap a l’est hem d’agafar el primer trencall a la dreta, poc evident i desdibuixat sota la fullaraca. El corriol puja cap a darrere Sant Martí i amb llaçades encara l’est primer i en un segon tram força dret encara al sud l’esmentat coll a 843 m (2 h). Som a tocar de la Roca del Lladre (907 m) però no hi ha un camí clar que hi pugi. Ja dalt de la Serra del Corb iniciem el retorn encarant l’oest cap al puig Rodon (pals indicadors). Prenem el primer trencall a la dreta que ens treu de la carena i baixa cap el vessant nord per sota el puig Bronset. Passem per un fontinyol i arribem al Collet del Puig Rodon on iniciem una curta pujada de 30 m fins el cim d’aquest volcà. Hi trobem un mirador privilegiat de l’itinerari fet, d’Olot i de la vall d’En Bas. De tornada al collet seguim les indicacions de l’àrea recreativa de Xenacs. Allí, a 840 m, trobem un restaurant, zona de pícnic i carretera asfaltada. Prenen el camí indicat amb el núm. 11 de les Barrincoles, que baixa decidit dintre un bosc d’alzines els darrers 350 m fins als primers masos de Les Preses.
FITXA PUBLICADA EN EL NÚMERO 392 (Maig - Juny 2016) Pasqual Garriga i Martí Revista Excursionisme