© Revista Excursionisme team 2024
Inici Novetats Revista Hemeroteca digital Concursionisme Ressenyes Foto excursionisme Calendari Llibres Contacte

Gallinero 2.728 m

(Vall de Benasc)

Horari: 2.h 30 a 3 h de pujada Desnivell: 815 m, opcionalment 1.218 m Dificultat: ruta curta i sobre pendents suaus ME-S2 excepte una curta pala final S3 Material: a més del material d’esquí cal dur el material de seguretat (ARVA, pala i sonda). Època: descripció feta per a condicions hivernals de desembre a finals d’abril o meitat de maig segons la innivació. Millor període abril i maig tan bon punt tanca l’estació d’esquí de Cerler. Cartografia: Turbón Alto Valle de Isábena. Esc. 1:25.000. Ed. Alpina Bibliografia: Excursions amb esquís pel Parc Possets-Maladeta. Massís de la Maladeta de Manel Broch i Eduard Martín. Editorial Prames Accés: de Benasc hem de seguir cap el nord i després prendre l’A-2617 per anar a l’estació d’esquí de Cerler. Cal continuar cap a l’estacionament més alt, al sector de l’Ampriu a la cota 1.912 m. Podem allargar l’ascensió sortint del primer estacionament de l’estació a la cota 1.510 m. Descripció: El Gallinero és el cim que suporta els remuntadors més alts de l’estació d’esquí de Cerler i per la seva falda hi ha traçades nombroses pistes d’esquí. No obstant l’estació acostuma a tancar passat Setmana Santa, quan sovint hi resta molta neu. És un gran cim força concorregut a finals de temporada, quan encara cauen bones nevades. També és una bona idea per a dies mig tapats o ennuvolats quan l’orientació en muntanya podria resultar difícil. Sortim de l’estacionament de l’Ampriu a 1.912 m seguint la pista que paral·lela a la telecadira Batiesielles que ens porta fins la collada de l’Ampriu a 2.263 m. Des del coll tenim magnífiques vistes cap al massís del Posets. Si haguéssim sortit de l’estacionament de Cerler, a la cota 1.510 faríem cap a aquest mateix punt. Seguim pel llom nord del Gallinero, encarant el cim fins la cota 2.420 m. Allí l’abandonem seguint a l’esquerra el traçat de la pista blava anomenada Perdiz Blanca. Remuntant-la passem sota la telecadira de Gallinero i arribem a la seva estació superior, a 2.609 m. En aquest punt ja veiem el cim però resta una pala força dreta que remuntem fins la meitat. En sortim pel vessant esquerre per anar revoltant les pales superiors del Gallinero fins assolir-ne el cim de 2.728 m (2h 30 min). Si el dia acompanya les vistes cap a tots els grans cims de més de 3000 m de la vall de Benasc és impagable. Ala baixada podem seguir el traçat de pujada o baixar més directament els forts pendents de l’anomenada canal del Gallinero. Atenció a les possibles allaus després de fortes nevades.
Com col·laborar amb nosaltres Subscripció a la revista Per anunciar-se Advertència legal
Segueix-nos a:
Unió Excursionista de Catalunya
Excursionisme FITXA PUBLICADA EN EL NÚMERO 415 (Març - abril 2020) Pasqual Garriga i Martí Revista Excursionisme
Menu
Segueix-nos a:
Com col·laborar Subscripció a la revista

Gallinero 2.728 m

(Vall de Benasc)

Horari: 2.h 30 a 3 h de pujada Desnivell: 815 m, opcionalment 1.218 m Dificultat: ruta curta i sobre pendents suaus ME-S2 excepte una curta pala final S3 Material: a més del material d’esquí cal dur el material de seguretat (ARVA, pala i sonda). Època: descripció feta per a condicions hivernals de desembre a finals d’abril o meitat de maig segons la innivació. Millor període abril i maig tan bon punt tanca l’estació d’esquí de Cerler. Cartografia: Turbón Alto Valle de Isábena. Esc. 1:25.000. Ed. Alpina Bibliografia: Excursions amb esquís pel Parc Possets- Maladeta. Massís de la Maladeta de Manel Broch i Eduard Martín. Editorial Prames Accés: de Benasc hem de seguir cap el nord i després prendre l’A-2617 per anar a l’estació d’esquí de Cerler. Cal continuar cap a l’estacionament més alt, al sector de l’Ampriu a la cota 1.912 m. Podem allargar l’ascensió sortint del primer estacionament de l’estació a la cota 1.510 m. Descripció: El Gallinero és el cim que suporta els remuntadors més alts de l’estació d’esquí de Cerler i per la seva falda hi ha traçades nombroses pistes d’esquí. No obstant l’estació acostuma a tancar passat Setmana Santa, quan sovint hi resta molta neu. És un gran cim força concorregut a finals de temporada, quan encara cauen bones nevades. També és una bona idea per a dies mig tapats o ennuvolats quan l’orientació en muntanya podria resultar difícil. Sortim de l’estacionament de l’Ampriu a 1.912 m seguint la pista que paral·lela a la telecadira Batiesielles que ens porta fins la collada de l’Ampriu a 2.263 m. Des del coll tenim magnífiques vistes cap al massís del Posets. Si haguéssim sortit de l’estacionament de Cerler, a la cota 1.510 faríem cap a aquest mateix punt. Seguim pel llom nord del Gallinero, encarant el cim fins la cota 2.420 m. Allí l’abandonem seguint a l’esquerra el traçat de la pista blava anomenada Perdiz Blanca. Remuntant-la passem sota la telecadira de Gallinero i arribem a la seva estació superior, a 2.609 m. En aquest punt ja veiem el cim però resta una pala força dreta que remuntem fins la meitat. En sortim pel vessant esquerre per anar revoltant les pales superiors del Gallinero fins assolir-ne el cim de 2.728 m (2h 30 min). Si el dia acompanya les vistes cap a tots els grans cims de més de 3000 m de la vall de Benasc és impagable. Ala baixada podem seguir el traçat de pujada o baixar més directament els forts pendents de l’anomenada canal del Gallinero. Atenció a les possibles allaus després de fortes nevades.