© Revista Excursionisme team 2024
Inici Novetats Revista Hemeroteca digital Concursionisme Ressenyes Foto excursionisme Calendari Llibres Contacte

Sant Jeroni 1.235 m, pels camins de Sant Miquel i dels Francesos

(Anoia / Baix Llobregat)

Horari: de 4 h 30 min a 5 h, a les que caldrà afegir les pauses Desnivell: +/- 800 m aproximadament Dificultat: només la baixada pel camí dels Francesos demana certa atenció en trams escarpats Època: tot l’any, és preferible evitar els mesos de més calor. No hi ha fonts en tot el recorregut Cartografia i bibliografia: El mapa Montserrat a Escales 1:10.000 i 1:5.000 de l’Editorial Alpina és el més precís. Accés: iniciem l’excursió a la masia-restaurant de la Vinya Nova a 470 m d’altura. Seguint l’autovia A2 en direcció Lleida, prendrem, passat Collbató, el trencall a la urbanització Bruc Residencial. Pel carrer de Can Marquès resseguim per la dreta el límit de la urbanització fins trobar el trencall ben indicat cap a una pista en bon estat que ens porta a la Vinya Nova en poc més d’un quilòmetre. Descripció: circuit que combina dos camins històrics del vessant sud de Montserrat. De la Vinya Nova anem cap a Collbató per una pista planera a tocar de camps d’oliveres. Als 20 minuts un indicador marca a l’esquerra el Camí Vell de Collbató al Monestir també anomenat camí de Sant Miquel. Camí de primer ordre a Montserrat car fins el s XVIII era el principal accés al monestir, distant uns 6 Km. Puja decidit cap el nord fins que a la cota 575 m comença a seguir una lleixa natural i en suau ascens cap a l’est. És ample i ens situa just a sobre de Collbató. El camí gira al nord i s’endinsa al torrent de Santa Caterina. En creuar el llit del torrent, a 760 m, abandonem el camí de Sant Miquel i prenem el senderó que remunta cap el nord aquest torrent pel seu vessant esquerre orogràfic. El camí és evident, puja fort i en 30 minuts ens du a la pista que pujava al restaurant de Sant Joan a 1.000 m. Allí tenim tres opcions per anar al camí de Sant Jeroni. Optem per la que passa per l’ermita de Sant Joan i l’antic restaurant, mig enrunat. Des d’allí, seguint una lleixa enlairada, travessem l’ermita de Sant Onofre i per unes escales i un bosc d’alzines fem cap a les runes de Santa Magdalena. Gaudim de vistes cap el torrent de Santa Maria i el monestir. Baixem unes escales entre les agulles de la Magdalena Inferior i la Gorra Marinera fins el camí de Sant Jeroni a 930 m (2 h 40 min). Resta seguir durant 50 minuts l’itinerari habitual fins el punt més alt de Montserrat que deixa a la dreta el sector de Sant Salvador i el Cavall Bernat. Arribats a Sant Jeroni 1.235 m (3 h 30 min) gaudim d’aquesta talaia privilegiada. Només començar a baixar, on les escales fan el primer gir de 180º, hem de prendre a mà dreta el camí dels Francesos, un senderó marcat amb fites. Baixem seguint el torrent dels Bugaders. Passem pel peu de l’Albarda Castellana i més avall per sota el Camell de Sant Jeroni de 1.083 m. El camí decanta cap el torrent del Migdia i fem cap al coll del Bassal dels Gats, sota l’agulla Ajaguda, a 800 m. A partir d’allí el camí baixa un xic descompost però amb decisió fins al peu de la muntanya on trobem la pista que seguim a l’esquerra fins retrobar la Vinya Nova.
Com col·laborar amb nosaltres Subscripció a la revista Per anunciar-se Advertència legal
Segueix-nos a:
Unió Excursionista de Catalunya
Excursionisme FITXA PUBLICADA EN EL NÚMERO 413 (Nov-Des 2019) Pasqual Garriga i Martí Revista Excursionisme
Menu
Segueix-nos a:
Com col·laborar Subscripció a la revista